16.08.2007
Bezpieczne opalanie, pewne zakupy i godne zaufania oferty typu timesharing – wszystko to dzięki unijnym inicjatywom w zakresie ochrony konsumentów.
Sezon urlopowy w pełni, ale UE nadal ciężko pracuje, aby za pomocą szeregu ważnych inicjatyw zapewnić wczasowiczom odpowiednią ochronę. W lipcu. wprowadzono nowy, bardziej przejrzysty system znakowania kosmetyków z filtrem przeciwsłonecznym W ramach tej inicjatywy zabroniono używania wprowadzających w błąd sformułowań, takich jak „bloker słoneczny” czy „całkowita ochrona”, a także przedstawiono nowe logo UVA. Już w tym roku około 20 proc. opakowań z produktami ochronnymi będzie oznakowane zgodnie z nowym systemem.
Komisarz ds. ochrony konsumentów Meglena Kuneva powiedziała: Konsumenci, aby móc świadomie wybierać produkty, potrzebują jasnych i dokładnych informacji o filtrach przeciwsłonecznych. Musimy dać wyraźny sygnał, że filtr jest tylko jednym ze środków koniecznych dla skutecznej ochrony przed słońcem.
Unijna kampania informacyjna wyjaśni, w jaki sposób można zabezpieczyć się przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym.
Oto kilka praktycznych rad:
– należy unikać słońca w godzinach, kiedy promieniowanie jest najsilniejsze, tzn. zazwyczaj między 11.00 a 15.00;
– nie można wystawiać niemowląt ani dzieci na działanie słońca;
– produkty z filtrem przeciwsłonecznym należy stosować w odpowiedniej ilości i nakładać ponownie po wyjściu z wody;
– powinno się używać tych kosmetyków z filtrem, które chronią zarówno przed promieniowaniem UVB, jak i UVA.
Urlopowiczom borykającym się z problemem luk w przepisach dotyczących timesharingu (zakup prawa do korzystania z nieruchomości) powinna przyjść z pomocą aktualizacja przepisów, w której uwzględniono nowe produkty, takie jak kluby wakacyjne oferujące rabaty oraz udziały typu timeshare w łodziach i przyczepach kempingowych.
W przypadku problemów z zakupem dowolnego produktu w Europie można ponadto skontaktować się z jednym z Europejskich Centrów Konsumenckich działających w każdym kraju UE. Pracownicy centrum udzielają informacji na temat praw przysługujących europejskim konsumentom oraz pomagają złożyć skargę.
Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich – dane kontaktowe /DOKUMENT PDF/
W POLSCE :
EUROPEJSKIE CENTRUM KONSUMENCKIE
Director: Aleksandra Olczak
Plac Powstańców Warszawy 1
00 950 Warsaw
TELEFONY :
+48/022 55 60 118
+48/022 55 60 359
http://ec.europa.eu/polska/index_pl.htm