SZUKAJ NA STRONACH EUROPE DIRECT LUBLIN
UE stawia na telewizję, radio i Internet. Powód? Większość Europejczyków chciałaby być lepiej informowana o Unii Europejskiej, zwłaszcza za pośrednictwem telewizji i radia. Komisja Europejska proponuje bliższą współpracę europejskich sieci telewizyjnych, rozwijanie europejskiej sieci radiowej – EuRaNet, dalsze wspieranie kanału Euronews oraz zwiększenie zawartości serwisu Europe by Satellite (EbS).
Większość Europejczyków chciałaby być lepiej informowana o Unii Europejskiej, zwłaszcza za pośrednictwem telewizji i radia. Nowa strategia Komisji ma sprawić, że sprawy europejskie będą lepiej relacjonowane w mediach audiowizualnych. Komisja proponuje w szczególności:
Wzorując się na sieci radiowej, którą uruchomiono 1 kwietnia br. i w skład której weszło już szesnaście stacji krajowych i regionalnych z całej Unii, Komisja pragnie również stworzyć sieć europejskich stacji telewizyjnych.
Strategia ta stanowi ostatni etap serii propozycji w zakresie komunikacji społecznej. Od zainicjowania tzw. planu D w październiku 2005 r. mającego przyczynić się do debaty publicznej na temat przyszłości Unii, Komisja realizuje liczne inicjatywy z myślą o lepszym informowaniu o Europie , m.in. uruchomiono forum internetowe Debate Europe oraz opracowano nową strategię internetową.
Strategia komunikacji społecznej stanowi jeden z priorytetów strategicznych Komisji pod przewodnictwem José Manuela Barroso. Dialog z obywatelami UE we wszystkich 23 językach urzędowych ma zasadnicze znaczenie (czego przykładem jest również niniejszy artykuł). Warto przypomnieć, że po raz pierwszy w historii Komisji utworzono urząd komisarza ds. komunikacji społecznej. Na stanowisko to powołano Margot Wallström
ŹRÓDŁA
http://ec.europa.eu/polska/news/080425_pl.htm