SZUKAJ NA STRONACH EUROPE DIRECT LUBLIN


logo


Chcesz dowiedzieć się więcej na temat Unii Europejskiej
i zaangażować się w dyskusję dotyczącą jej przyszłości?


25 kwietnia 2008 r. Unia bardziej audiowizualna

UE stawia na telewizję, radio i Internet. Powód? Większość Europejczyków chciałaby być lepiej informowana o Unii Europejskiej, zwłaszcza za pośrednictwem telewizji i radia. Komisja Europejska proponuje bliższą współpracę europejskich sieci telewizyjnych, rozwijanie europejskiej sieci radiowej – EuRaNet, dalsze wspieranie kanału Euronews oraz zwiększenie zawartości serwisu Europe by Satellite (EbS).

Większość Europejczyków chciałaby być lepiej informowana o Unii Europejskiej, zwłaszcza za pośrednictwem telewizji i radia. Nowa strategia Komisji ma sprawić, że sprawy europejskie będą lepiej relacjonowane w mediach audiowizualnych. Komisja proponuje w szczególności:

  • wzmocnienie unijnego telewizyjnego serwisu informacyjnego Europe by Satellite oraz serwisu audiowizualnego dla dziennikarzy,
  • zwiększenie oferty produktów multimedialnych, takich jak EU Tube . Od uruchomienia w lipcu 2007 r. serwis ten cieszy się dużą popularnością. Prezentowane w nim nagrania video odtworzono 10 milionów razy,
  • wsparcie dla uruchomienia arabskiej wersji EuroNews . Ta międzynarodowa stacja informacyjna, ciesząca się największą popularnością w Europie, nadaje w siedmiu językach wiadomości z całego świata prezentowane z perspektywy europejskiej.

Wzorując się na sieci radiowej, którą uruchomiono 1 kwietnia br. i w skład której weszło już szesnaście stacji krajowych i regionalnych z całej Unii, Komisja pragnie również stworzyć sieć europejskich stacji telewizyjnych.

Strategia ta stanowi ostatni etap serii propozycji w zakresie komunikacji społecznej. Od zainicjowania tzw. planu D w październiku 2005 r. mającego przyczynić się do debaty publicznej na temat przyszłości Unii, Komisja realizuje liczne inicjatywy z myślą o lepszym informowaniu o Europie , m.in. uruchomiono forum internetowe Debate Europe oraz opracowano nową strategię internetową.

Strategia komunikacji społecznej stanowi jeden z priorytetów strategicznych Komisji pod przewodnictwem José Manuela Barroso. Dialog z obywatelami UE we wszystkich 23 językach urzędowych ma zasadnicze znaczenie (czego przykładem jest również niniejszy artykuł). Warto przypomnieć, że po raz pierwszy w historii Komisji utworzono urząd komisarza ds. komunikacji społecznej. Na stanowisko to powołano Margot Wallström


ŹRÓDŁA

http://ec.europa.eu/polska/news/080425_pl.htm



ARCHIWUM
EUROPE DIRECT
LUBLIN

PROSZĘ WYBRAĆ ROK