SZUKAJ NA STRONACH EUROPE DIRECT LUBLIN
Nawet jeżeli Twoja mobilność jest ograniczona, powinieneś mieć możliwość podróżowania samolotem tak jak wszyscy.
Poza tym przysługuje Ci prawo do bezpłatnej pomocy przy wchodzeniu na pokład samolotu i schodzeniu z niego, podczas lotu oraz na lotniskach przed rozpoczęciem lotu i po jego zakończeniu.
Aby ta pomoc była jak najlepsza, należy skontaktować się z liniami lotniczymi, punktem sprzedaży biletów lub organizatorem podróży co najmniej 48 godzin przed zaplanowanym wyjazdem i wyjaśnić, jakiego rodzaju pomoc jest potrzebna.
Nikt nie ma prawa odmówić Ci wstępu na pokład samolotu z powodu Twojej ograniczonej mobilności, chyba że samolot jest zbyt mały lub ze względów bezpieczeństwa.
Podczas lotu obsługa nie jest zobowiązana pomagać pasażerom o ograniczonej mobilności przy posiłku czy przyjmowaniu leków. Jeśli potrzebujesz takiej pomocy, na przykład podczas lotów na dłuższych trasach, przewoźnik może zażądać, aby towarzyszył Ci opiekun.
W przypadku problemów z otrzymaniem pomocy podczas podróży należy poinformować o tym administrację lotniska lub dane linie lotnicze.
Jeśli nie usatysfakcjonuje Cię otrzymana odpowiedź, możesz skontaktować się z krajowym organem odpowiedzialnym za egzekwowanie przepisów [176 KB] w kraju, w którym miał miejsce incydent.
Nawet jeżeli Twoja mobilność jest ograniczona, powinieneś mieć możliwość podróżowania pociągiem tak jak wszyscy. Bez problemu powinieneś uzyskać od przewoźnika kolejowego informacje na temat dostępu do pociągów.
Masz także prawo do otrzymania bezpłatnej pomocy przy wsiadaniu do pociągu i wysiadaniu z niego, w pociągu i na dworcu przed rozpoczęciem podróży i po jej zakończeniu.
Aby ta pomoc była jak najlepsza, należy skontaktować się z przewoźnikiem kolejowym co najmniej 48 godzin przed podróżą i wyjaśnić, jakiego rodzaju pomoc będzie potrzebna.
Nikt nie ma prawa odmówić Ci wstępu do pociągu z powodu Twojej ograniczonej mobilności, chyba że jest to bezwzględnie wymagane przez zasady dostępu danego przedsiębiorstwa.
W przypadku problemów z otrzymaniem pomocy podczas podróży należy poinformować o tym administrację dworca lub danego przewoźnika.
Jeśli nie usatysfakcjonuje Cię otrzymana odpowiedź, możesz skontaktować się z krajowym organem odpowiedzialnym za egzekwowanie przepisów [176 KB] w kraju, w którym miał miejsce incydent.
Kraje UE mogą zwolnić ze spełniania tych wymogów niektóre pociągi, a mianowicie pociągi krajowe i pociągi międzynarodowe, których trasa rozpoczyna się i kończy poza granicami UE.
Więcej informacji na ten temat udzielają krajowe organy odpowiedzialne za egzekwowanie przepisów.
Nawet jeżeli Twoja mobilność jest ograniczona, powinieneś mieć możliwość podróżowania autobusem lub autokarem tak jak wszyscy.
Nikt nie ma prawa przeszkodzić Ci w zakupie biletu, dokonaniu rezerwacji lub wejściu do autobusu z powodu Twojej ograniczonej mobilności - chyba że jest to bezwzględnie wymagane przepisami BHP lub tam, gdzie dostępna infrastruktura nie daje gwarancji bezpiecznego transportu.
W przypadku podróży na dłuższych trasach (ponad 250 km):
Pomoc ta jest udzielana bezpłatnie, ale aby ją sobie zapewnić, należy skontaktować się z przewoźnikiem autobusowym, punktem sprzedaży biletów lub organizatorem podróży co najmniej 36 godzin przed zaplanowaną podróżą i wyjaśnić, jakiego rodzaju pomoc będzie potrzebna.
Przewoźnik lub kierownik terminalu może poprosić Cię o stawienie się w wyznaczonym punkcie nie wcześniej niż jedną godzinę przed zaplanowanym odjazdem.
W razie problemów z otrzymaniem pomocy podczas podróży należy poinformować o tym kierownictwo terminalu lub danego przewoźnika.
Jeśli nie usatysfakcjonuje Cię otrzymana odpowiedź, możesz skontaktować się z krajowym organem odpowiedzialnym za egzekwowanie przepisów w kraju, w którym miał miejsce incydent.
Nawet jeżeli Twoja mobilność jest ograniczona, powinieneś mieć możliwość podróżowania statkiem tak jak wszyscy.
Masz także prawo do bezpłatnej pomocy przy wchodzeniu na pokład i schodzeniu z niego, podczas przesiadki, na pokładzie statku i w porcie.
Aby ta pomoc była jak najlepsza, należy skontaktować się z przewoźnikiem, punktem sprzedaży biletów lub organizatorem podróży co najmniej 48 godzin przed zaplanowanym odjazdem i wyjaśnić, jakiego rodzaju pomoc będzie potrzebna.
Nawet jeśli nie zrobisz tego, przewoźnik i kierownik terminalu muszą dołożyć wszelkich starań, aby zapewnić Ci pomoc przy wejściu na pokład, zejściu z niego oraz na statku.
O szczególnych potrzebach w zakresie zakwaterowania, miejsc siedzących, pomocy lub o potrzebie wniesienia na pokład sprzętu medycznego należy powiadomić przewoźnika w momencie dokonywania rezerwacji lub kupowania biletu.
Przewoźnik może wymagać, by w podróży towarzyszyła Ci inna osoba, jeśli wymagają tego względy bezpieczeństwa albo konstrukcja statku czy też infrastruktura portu. Osoba towarzysząca będzie podróżować bezpłatnie.
W razie problemów z otrzymaniem pomocy podczas podróży należy poinformować o tym kierownictwo portu lub danego przewoźnika.
Jeśli nie usatysfakcjonuje Cię otrzymana odpowiedź, możesz skontaktować się z krajowym organem odpowiedzialnym za egzekwowanie przepisów w kraju, w którym miał miejsce incydent.